Všechno je naopak

Nová reklama výrobce spodního prádla je super moderní a cool. Ukazuje ženu s výraznou nadváhou, která se navíc tváří velmi naštvaně. Jaké zákazníky má taková reklama oslovit? Koho má přilákat? Více než reklamou, je takové dílko obyčejnou propagandou.
3. 9. 2019 11:33 | Link: http://www.evahrindova.cz/node/479

Svět je prostě naruby. My dříve narození jsme si mohli užít krátkého svobodného nadechnutí v devadesátých letech. Pro nás je stále jasná hranice mezi normálním a přirozeným a mezi propagandou a aktivismem, který chce lidem do hlav natlouct vizi, která nefunguje. Kdyby fungovala, nepotřebovala by propagandu.:-)

A tak se na nás z plakátovacích ploch, které dříve byly vyhrazeny harmonickým a krásným lidem a sdělením (protože kdo by chtěl prodávat přes ošklivost???) dívají nasupené a zamračené osoby pokud možno nebílé pleti, které svými výrazy chtějí dát najevo, že radovat se a kupovat si hezké věci je nemoderní a nenormální. Adoruje se jakákoliv úchylka a vybočení z normality, protože tím dají firmy najevo, že jsou diverzní, multikulturní a cool. Vyzdvihováním nenormalit si jen kupují vstupenku do lepší společnosti a především klid, protože na ně nikdo nebude útočit pro sexismus a genderovou a rasovou nevyváženost. Dřív jsme všude lepili srp s kladivem, dnes se všude cpou homosexuálové a černoši - ideálně v muslimském šátku. Princip je stejný - nevybočovat a mít klid.

Jenže dnes to nevybočování není zadarmo. Některé firmy, které přepálily novodobý aktivismus, mají problémy s klesajícími tržbami. A u většiny svých zákazníků přicházejí o důvěru a loajalitu. V České republice je to zbytečný hujerismus, který si firma za rámeček nedá.

V reálném životě propagandistická masírka také nese své plody. Většina mladých lidí si už zvyká na nezbytnou autocenzuru jako na něco běžného a normálního. Prostě si něco jiného myslí a něco jiného prezentují na veřejnosti. V horším případě se propagandou i řídí a dost zásadně si tím ničí život. Mají narušené vztahy a vztah sám k sobě. Opravdu jsme tohle chtěli, když jsme v roce 1989 radostně vítali svobodu?

Já jsem vůči reklamě a propagandě velmi otrlá - nenechám si zkazit své vnímání světa a nenechám si ani znechutit své vztahy vůči adorovaným skupinám osob. Ale já patřím k malé skupině takto odolných lidí. Většina zareaguje tak, jak je to běžné - to, co se jim nutí, začnou odmítat a nenávidět. Aktivistická snaha vybudovat krásný svět bez konfliktů vede jen ke konfliktům a svárům.

Další články, blogy, videa

Když se mnou režisérka Piussy točila dokument Český Alláh, právě začínala migrační krize. Pamatuji se, jak se mě po nějaké demonstraci ptala, jak se...
Dnes se zamyslíme nad tím, proč se vlastně daří novodobé "kulturní" frontě tak manipulovat lidi. Samozřejmě, že hrají na emoce. Ale...
Mít pravdu nestačí. Opakuji to stále dokola. Proč to nestačí? Protože většina občanů prostě pravdu nehledá. Když si to uvědomíte, logicky musíte...
Situace okolo prezidentských voleb na mě působí jako odvádění pozornosti. Povrchní témata přebíjejí ta skutečně důležitá. A horké hlavy samozřejmě...
Cituji z médií: "Dva z důležitých aktérů podepisování tzv. Minských dohod, A. Merkel a F. Holland, přiznali, že smlouva byla realizována jen...
*Vyplněním osobních údajů souhlasíte s jejich zpracováním. Údaje budou sloužit pouze k rozesílání newsletterů a nebudou poskytovány třetí straně. Svůj souhlas můžete vždy bezplatně odvolat.